Bij het voorbereiden en geven van (universitair) onderwijs rijzen er altijd veel vragen. Vaak zijn dat echt lastige vragen en dilemma’s waar moeilijk een eenduidig antwoord op is te geven omdat ze sterk samenhangen met de stof of de specifieke omstandigheden. Dit bespreken met collega’s – zeker als ze hetzelfde college geven of ooit gegeven hebben – werkt meestal verhelderend. LINK TeamTeachingBolten.
Team Teaching
Stafoverleg over de coordinatie van Hoorcollege en Werkcolleges bij Mediastudies
Maar er zijn ook relatief kleine dingen (zgn. details – maar bestaan die wel?) die net niet lekker lopen of die misschien iets handiger zouden kunnen. Hieronder een bloemlezing uit wat ervaren docenten doen cq. zeggen over wat ze doen in en om lessituaties. Door daar naar te kijken en te luisteren kun je langzamerhand een repertoire aan handelingsmogelijkheden opbouwen waaruit je, al naar gelang de kenmerken van de situatie en je eigen voorkeur, kunt kiezen.
TOEVOEGEN infoblokje met parameters: veel/weinig studenten; nieuwe studenten/bekenden; meer of minder formeel; voorgeschiedenis met deze groep/deze student; etc.) LEES VERDER (LINK naar nivo 2)